Falmouth

27 juli 2018 - Falmouth, Verenigd Koninkrijk

We blijven vandaag in Falmouth. Vanochtend eindelijk ons eerste engelse ontbijtje van deze tocht genuttigd. In het zonnetje op het terras. Na het ontbijt vinden we eindelijk een watersportzaak die nog een vlaggetje van Schotland heeft. Die hadden we nog niet. We dwalen wat door de steile straatjes van Falmouth en maken wat foto’s van de baai die vol ligt met scheepjes. Het begint ook te regenen. Een voorbode van de storm die op komst is. Laten we maar terug aan boord gaan en een tukkie doen stel ik voor. Dat vind IJsbrand een prima voorstel. We zoeken onze  dingy dus weer op en varen terug naar de Stormy-Monday. Aan boord duikt IJsbrand gelijk zijn kooi in en even later hoor ik hem lekker snurken. Ik ga ook even liggen. Als ik wakker wordt hoor ik IJsbrand in de kombuis bezig. We eten kaasfondue zegt hij. Klinkt goed. Om de pan warm te houden improviseren we nog een warmhoudplaatje met een geurkaars. De fondue gaat er goed in. Na het eten bestuderen we de windfinder app.  Die voorspelt voor morgen, zaterdag, stormachtig wind kracht 6 met windstoten tot kracht 7. In de nacht van zaterdag op zondag toenemend tot storm windkracht 8-9. Maandag neemt het dan weer af naar harde wind windkracht 5-6. De richting is gunstig uit het zuidwesten tot zuid. Omdat het vrijdagavond is stel ik voor om nog een pintje te gaan halen maar IJsbrand vind dat geen goed idee. Beter om te gaan slapen zegt hij. Maar we zijn ons bed net uit, probeer ik nog. Maar het heeft geen zin. We gaan slapen en morgen vroeg vertrekken. Het kon wel eens een zware dag gaan worden.

1. Meijler:
    3 augustus 2018
    Hallo Pieter, Giga leuk zo'n reisblog, blijven we door jouw reisverhalen goed op de hoogte van wat jij en je bemanning zoal meemaken.
    wens jullie nog een behouden vaart.
    Gr. Berry
  2. Hotske: