Happy hour

2 juli 2018 - Newcastle Upon Tyne, Verenigd Koninkrijk

We worden rond een uur of  elf wakker in het centrum van Newcastle. Er zou aan de andere kant van de rivier een watersportwinkel moeten zitten, dat was handig want we hadden nog een stekkertje nodig voor op de boot. En na een spectaculaire opening van de Millennium bridge lopen we die richting op. Het was een klein zaakje met wel een aantal stekkertjes, maar niet die wij zoeken. De winkelier wijst ons naar een ander winkeltje aan de andere kant van Newcastle. Laten we daar maar heen gaan. Newcastle kent een leenfietsen systeem, waarmee je met je telefoon een fiets kan ontgrendelen. En aangezien het nog heel ver was leek het ons een goede oplossing. In theorie was het prachtig, in de praktijk niet zo... De fietsjes waren klein en hadden massief rubberen banden. Ze kende geen versnellingen en waren ook nog ontzettend zwaar. Kortom erop fietsen was afzien. Maar ondanks alles gingen we toch opweg naar de winkel. Onderweg vraagt een local, op een fatsoenlijke fiets, aan ons hoe die fietsjes eigenlijk fietsen. En wij zeggen in koor: "like a piece of shit!" we vragen nog aan hem of hij niet toevallig wat gereedschap heeft om het zadel toch iets hoger te zetten. Maar nee hoor,  geen geluk vandaag. De local fiets nog een stuk met ons mee en laat ons alle bezienswaardigheden zien. Uiteindelijk komen we helemaal kapot aan bij het winkeltje. En ook zij hebben het niet. Helemaal teleurgesteld fietsen we het hele stuk weer terug. Mislukte actie dus. Die avond zijn we te vinden in 'the Colonel's Porter emporium' een mooie pub die prachtig gedecoreerd was met bloemen vlaggen en vanalles. We bestellen daar twee IPA's en vanwege het happy hour dat er toen was werd er een slinger gegeven aan het rad van fortuin. Waarbij je kans had op verschillende prijzen. De hoofdprijs was: je bestelling volledig gratis! En jawel wij hebben beet, tweemaal een pint IPA voor nog geen cent. Dat begint dus al lekker. De stemming zit er dan nog beter in als ook bij de tweede ronde de pijl bij 'free!' blijft hangen. De barman kijkt ons met verbazing aan maar geeft ons nogmaals twee pinten gratis. Maar er lijkt geen einde aan ons geluk te komen, want ook de derde ronde krijgen we gratis. En na een geslaagde avond gaan we als de twee gelukkigste mannen die Newcastle ooit gekend heeft weer naar bed.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ed:
    7 juli 2018
    Met dit tempo kun je IJsland ook wel meepakken. Maar wat doet Henk daar? Die hoort toch in richting IJsland te gaan.
  2. Hotske:
    😂😂🍻🍻🍻😉😉
  3. Yvette:
    8 juli 2018
    Nou ijsbrand je wordt goed aan het werk gezet maar roeien kun je als de beste. En welke boot is nu van jullie?
  4. Jules:
    gaat lekkerrr daar.
  5. John:
    8 juli 2018
    Nou jullie schieten aardig op richting de Shetland islands. Alleen volgens de Windfinder is er de komende dagen niet veul wind 2-3 Bft.👎😥 Hier vallen de mussen dood van het dak. Successss daar. 🐋🐬🍺󾓪
  6. Pieter:
    8 juli 2018
    Klopt, maar vannacht geven ze een 4-tje uit het NW-en dus vanavond vertrekken we weer naar Stornoway.
  7. Pieter:
    De witte 😉
  8. Pieter:
    8 juli 2018
    Klopt, maar hij had wat ongemak met zijn tuig en onderdelen kwamen niet op tijd. Dus hij vond het wijzer om terug naar nl te keren. Eij moeten ook tenpo maken anders halen we het niet. Vannacht dus weer door naar Stornoway👍