Een historische overwinning

3 juli 2018 - Newcastle Upon Tyne, Verenigd Koninkrijk

Tegen de middag worden we wakker, die laatste gratis pint hadden we misschien niet moeten nemen. Maar ja, volgens IJsbrand moesten we blijven drinken totdat we een rondje moesten betalen. Dat is dus niet gelukt voor sluitingstijd. Wat gaan we vandaag eens doen. Vanavond in ieder geval de wedstrijd Engeland - Colombia kijken. Moeten we helaas toch weer naar de pub. Morgen vertrekken we weer en we moeten brandstof hebben. Het dichtst bijzijnde tankstation staat boven op de heuvel. Met de lege jerrycans lopen we naar boven en vullen ze. Nu die zooi weer naar beneden sjouwen. Huurfietsje pakken? Dat is een goed idee IJsbrand! Op de hoek van de straat staan er een paar. Ze hebben een stuurmandje max 5 kg. Ach 20 kg moet dan toch ook kunnen?! We zetten de cans in ons mandje en we scheuren met één hand aan het stuur en één aan de jerrycan door het verkeer naar beneden. Zo doen we dat! Heelhuids bereiken we de steiger. Ik besluit dat het ook eens tijd wordt om te onderzoeken waar het water in de bilge nu vandaan komt. Het blijkt een lekke koelwaterslang te zijn. We slopen met moeite de oude eruit en ik ontgrendel weer een huurfiets en ga op zoek naar een garage. De één na de ander geeft niet thuis en ik besluit terug te keren en dan maar een en ander met duct-tape te gaan oplossen. Onderweg terug valt mijn oog weer op een richtingsbordje van een garage die ik op de heenweg niet kon vinden. Dat bordje zal er toch niet voor niks staan? Het blijkt dat ik wat verder door moest rijden. Ze zijn al aan het afsluiten en ik verwacht weer hetzelfde antwoord te krijgen: ‘hebben we niet, als we zoiets nodig hebben bestellen we het’ maar de monteur loopt naar een bak met restanten en komt terug lopen met de juiste maat slang. Wat een mazzel! Met plezier betaal ik de forse prijs en fiets terug naar de boot. We monteren de nieuwe slang en daarna vertrekken we naar ‘onze’ pub om de wedstrijd te kijken. Halverwege de eerste helft komen we aan en zien een waardeloze eerste helft, de tweede helft is leuker Engeland komt voor en de teleurstelling is groot als Colombia zo’n  beetje in de laatste minuut gelijk maakt en er een verlenging uitsleept.  Engeland hoopt dat het niet op strafschoppen aankomt want ze hebben nog nooit in de historie van het WK middels penalty’s een volgende ronde bereikt. Maar er wordt niet meer gescoord en we krijgen toch strafschoppen. We zijn getuige van een historische gebeurtenis want Engeland wint de strafschopserie. De opluchting is groot en heel de pub valt elkaar in de armen. Krijgen we toch weer een gratis drankje. Vooruit dan maar weer!

1. Hotske:
    8 juli 2018
    👍🏼👍🏼🍻🍻⚽️⚽️😄😄
    En fijn dat de slang gerepareerd is!! 👊🏼
  2. Yvette:
    9 juli 2018
    Heren er liggen daar drie witte boten. Gezien het uiterlijk van de boot denk ik degene met de rode band en rood dekzeil of zoiets.
  3. John:
    9 juli 2018
    Met Gulf in de tank moet het goed komen,..toch? Als jullie in Stornoway zijn, zijn jullie toch al over het noordelijkste punt? Al walvissen gespot? Misschien visstekje voor Jeroen. 😂👇🐋🐬🍻💪💨