De laatste etappe

3 augustus 2018 - Noordschans, Nederland

Over een spiegelgladde noordzee varen we op de motor richting de Roompotsluizen. Het is nu 10 uur ‘s avonds en we varen ter hoogte van Oostende langs het ankergebied Westhinder waar de schepen met bestemming Antwerpen liggen te wachten op het juiste tij. We zijn vanmiddag om één uur vertrokken vanuit Ramsgate een havenplaats 15 mijl ten noorden van Dover.  Daar waren we gisteren na 130 mijl motoren vanuit Falmouth op het eiland Wight aangekomen. IJsbrand ligt nu te slapen. We verwachten morgenochtend 7 uur aan te komen bij de Oosterschelde. Dan zit onze reis er bijna op. We hebben er dan zo’n 2000 zeemijl opzitten. Daar hadden we ook mee naar Lissabon op en neer kunnen varen, of enkele reis Kaapverdië. Om 01:00 uur maak ik IJsbrand wakker en ga ik slapen. Vijf uur later wordt ik gewekt door IJsbrand. Als ik mijn hoofd door het luik steek zie ik de Roompotsluis voor me. Met een vers bakje koffie passeren we de sluis en gaan na de sluis voor anker bij Neeltje Jans. We halen nog een paar uurtjes slaap in en spreken daarna met Margaretha af om elkaar in Zierikzee te treffen. Als we de haven van Zierikzee invaren staan Margaretha Kyle en Rick ons al op te wachten. Ze zullen het laatste stukje met ons meevaren naar Noordschans. Margaretha kookt onderweg een lekkere maaltijd en we genieten weer van moeders pappot. Om 11 uur ‘s avonds meren we af in Noordschans. Onze reis zit er op.

1. Margaretha:
    8 augustus 2018
    🐬🐬🐬🐬🐬
    Welkom thuis mannen
    Heerlijk dat jullie er weer zijn
    🌺🌹🌷🌸