Links!........Liiiiiiinks!!!!

5 augustus 2019 - Alderney, Kanaaleilanden, Verenigd Koninkrijk

Na een goede nachtrust en ontbijtje gooien we de dingy het water in en motoren we naar de wal. Als we de steiger oplopen horen we vaag een fanfare spelen. We gaan op onderzoek en er blijkt alweer een kerkdienst op ons pad gekomen. Deze dienst was voor de schepen. “Blessing of the boats” Een aantal schepen was naar de dienst gekomen waaronder de lifeboat met haar bemanning. Onze reis is in ieder geval goed ingezegend, zou je kunnen zeggen. Na afloop gaan we het stadje maar eens in. We treffen het want het is deze week Alderneyweek. Vandaag is de optocht en woensdag is het Rock the Rock festival en spelen er coverbands van The Rolling Stones, Take Thaten ABBA. Maar wat gaan we vandaag doen....de oplossing ligt om de hoek. Bicycles for rent. Ze hebben zelfs een tandem! Na een uitgebreide uitleg stappen we op en rijden er vandoor. Wat doet die tegenligger op mijn weghelft!? Ga eens aan de kant! !Het duurt even maar dan komt het besef dat ze hier natuurlijk links rijden. Lachend steken we de straat over en vervolgen onze route. Bij elke bocht of tegenligger wordt er vervolgens door mijn passagier achterop gegild dat ik links moet rijden. Niet helemaal onterecht moet ik helaas bekennen. Het eiland meet 6 km bij 2 km en staat vol met forten. De vroegste uit de Romeinse tijd en de laatste uit de Duitse tijd. Er wonen ca 2000 inwoners permanent en ze hebben ook allemaal een auto lijkt het wel. Wat je ermee moet op dit piepeiland is ons een raadsel. Na 3 uurtjes fietsen zijn we het hele eiland rond en leveren we de fiets weer in. Op naar het festivalterrein waar we een biertje en een wijntje nemen en genieten van de couleur locale en luisteren naar live muziek. Omdat het een beetje frisjes wordt verhuizen we naar de lokale pub voor een laatste pint voordat we weer aan boord gaan.