Langs Arromanches

7 augustus 2019 - Ouistreham, Frankrijk

Vanochtend vroeg een wandeling gemaakt naar Fort de la Hougeu Een van de 260 Forten gebouwd door Vaubin, de bouwer van Louis XIV ter verdediging van Frankrijk tegen hun vijanden. Zullen toen de Engelsen wel geweest zijn of zoals de Fransen zeggen “Les Rosbifs” .Het is eb en er er wordt druk gewerkt op de oesterbanken. Op de terugweg uiteraard weer verse croissantjes gescoord voor het ontbijt. Vandaag gaat de havendeur om 13:30 open en we vertrekken snel na opening zodat we nog een paar uur de vloedstroom mee hebben. Ons doel voor vandaag is Ouistreham zo’n 50 nM verderop. Met een prettige windkracht 4 in de kont maken we goede voortgang. Als de wind wat inzakt gaat de gennaker omhoog. Onderweg passeren we de kunstmatige haven van Arromanches die we nu vanuit zee van dichtbij kunnen bekijken. Is best een indrukwekkende prestatie geweest om dat in een paar weken aan te leggen. Vanaf Arromanches krijgen we steeds meer stroom tegen. In het donker leggen we om middernacht aan bij de wachtsteiger voor de sluis van Ouistreham. Anderhalf uur later mogen we naar binnen en een uurtje later liggen we afgemeerd in de haven en kunnen we gaan slapen.

1. Hotske:
    8 augustus 2019
    Klinkt weer als een feestje! 👍🏼