Muren van water

16 augustus 2021 - Korshamn, Noorwegen

ls we in de ochtend wakker worden en ons klaar gaan maken om te vertrekken richting Korshamn valt ons iets op. In de baai waar we lagen schommelde het water erg veel omhoog en omlaag. We gaven er geen verdere gedachte aan en vertrokken. Eenmaal uit de baai zagen we waarom het water zo veel schommelde, de golven waren gigantisch op zee. Het waaide best lekker dus we besloten er maar voor te gaan. In het begin leek het wel mee te vallen. De golven schoten soms op tot de 2 meter met veel tijd er tussen zodat we er rustig overheen zeilde. Des te verder dat we op zee kwamen des te hoger de golven werden. De golven werden zo hoog dat je ze boven de andere golven op je af zag komen. Voor we er over heen gingen keken we op tegen een muur van water. Gelukkig braken ze niet en konden we met veel plezier over deze prachtige golven zeilen. Na een halve dag zeilen kwamen we in Korshamn aan. Het kleine vissersdorpje bestaat nu eigenlijk alleen nog uit vakantie huizen voorn mensen die in de regio willen vissen. Hier vaarde we door een smalle opening de stad door richting de haven om wat welverdiende rust te pakken.