Een reis door de ruimte

14 juli 2021 - Stellendam, Nederland

13 juli de zee op

Om 6 uur staat Pieter te springen, kom we gaan de zee op

Om 8:30 zijn we op open zee. Het is er grijs in wel vijftig tinten.

Grijs en water zorgen voor weinig zicht.

Er is wel wind en golven.

Met volle zeilen sjezen we over de zee. Aan de wind

Ik was toch nog niet uitgeslapen en een beetje humeurig  en zeg tegen de schipper dat ie wel even zonder mij kan. Een tijdje op bed, en me laten wiegen door Yemaya doet me goed.

Als ik weer boven kom, is het weer wat beter geworden

Maar het persoonlijke weer van Pieter is wat minder geworden. Hij ziet een beetje bleekjes en klaagt dat de stuurautomaat niet goed werkt.

Een aantal maagledigingen maken de zaak niet veel beter.

Er komt een moment dat ik soep ga maken.

Zelf heb ik dorst en zo’n zeezieke maag van de schipper vind dat vast ook wel fijn.

Dus maak ik er nog een kopje kippenbouillon bij.

Dan doe ik iets wat je niet op een boot moet doen, die door wind kracht 5 - 6 zeilt.

Ik sta met 2 losse handen in de keuken.

Ik voel de boot onder mijn voeten verdwijnen en als een astronaut zweef ik door de ruimte

Om dan binnen no time, weer met de zwaarte-kracht verenigd te worden in het hangkastje achter de kaartentafel. Alle soep heeft ook gezweefd en is niet terug gekomen in de bekers die ik nog in mijn handen heb.

Deze ruimte reis haalt ons uit de twijfel; door varen naar Scheveningen of toch afbuigen naar Stellendam. Nog 5 (Scheveningen) of nog 2 (Stellendam) uur varen. Het wordt 2 uur naar Stellendam.

Uren later herinneren vastgeplakte  ringentjes vermicelli  op de hangkast nog aan mijn ruimte reis.

1. Hotske:
    14 juli 2021
    Wat een heeeeerlijke omschrijving van een, lijkt mij, pittige ervaring….. 😉😃
  2. Pieter:
    26 juli 2021
    Als je je slap houdt, kom je meestal goed terecht
    En de sensatie van ruitevaarder had ik zeker niet willen missen
    Margaretha
  3. Marian:
    14 juli 2021
    Goeie reis🤘
  4. Pieter:
    26 juli 2021
    Reis maar mee in gedachten
    Margaretha
  5. A. van Roekel:
    18 juli 2021
    Mooi verhaal en een beste wind. Waar gaat het na Stellendam naar toe? Ben benieuwd naar het vervolg.
    In ieder geval: goede reis en behouden vaart. Pa.
  6. Pieter:
    26 juli 2021
    We zijn langs Spijkenisse naar hoek van holland gegaan
    En zo langs de kust omhoog tot noord denema
    Nu op de oostzee
  7. A. van Roekel:
    28 juli 2021
    Hebben jullie gunstige wind in de zeilen? Nog ergens in Denemarken aanleggen om iets te bezichtigen? Wat is het zeildoel? nog noordelijker? Enfin, ik hoor wel. In ieder geval veel zeilgenoegen met goed weer. Hou jullie je haaks. Pa met een beste groet , ook van Ina.
  8. Ellen van der Wekken:
    30 juli 2021
    Wat een heerlijk Margre verhaal!