De mooiste haven van de Oostzee

9 augustus 2020 - Allinge, Denemarken

Nadat we in de ochtend nog wat laatste boodschappen hadden gehaald verlieten wij RØnne op weg naar de volgende haven, Hammerhavn de mooiste haven van de Oostzee. Er stond een lichte wind dus al snel besloten we om de spinnaker te hijsen om zo een lekker vaart te maken. De reis was rustig en het bracht ons langs wat mooie hoge kliffen langs de kust. Al snel was de ruïne van het oude fort in zicht en wisten we dat de haven niet ver meer was. Nadat we een van de top bezichtigen van het eiland hadden gezien, LØvehovenderne een rots in de vorm van een leeuw, die voor ons toch echt gewoon op een rots leek, kwamen we aan in Hammerhavn. Het uitzicht was er erg mooi een de grote kliffen waren het eerste was we graag wilde zien dus we besloten opzoek te gaan naar een plek in de kliffen waar we naar beneden konden gaan om daar in het water af te koelen. Na een korte wandeling hadden we de perfecte plek gevonden en daalde we af naar het water. Hier besloten IJsbrand en Tim dat er vast wel een mooie rots was voor hun om vanaf te springen, dus daar gingen ze naar opzoek. Nadat zij die gevonden en wat gedoken hadden zwommen ze terug zodat we met zijn alle nog even van de zon konden genieten voordat we weer terug gingen naar de boot om onze welverdiende rust te pakken.