Rønne vanaf de fiets

3 augustus 2020 - Rønne, Denemarken

Om 3u waren we in Rønne aangekomen, vermoeid maar voldaan. Daar konden we via een automaat onze overnachting betalen en op die manier de code van de wc krijgen. Dit was nieuw, want normaal ga je in de ochtend naar de havenmeester op zijn kantoor en betaal je dan. Op deze haven, was er helemaal geen havenkantoor en ging het allemaal automatisch via dat apparaat.

We kropen met z'n allen in bed en rond 10u stonden we op. Ik was echter al eerder wakker en ging Rønne alvast verkennen, zo kwam ik er al snel achter dat het een prachtig stadje is met heel veel leuke winkeltjes. Ik kwam terug bij de boot met vers brood en eieren, dus konden de magen van de jongens ook weer goed gevuld worden. Bij het ontbijt bespreken we altijd even wat het plan van de dag is en wat er daarvoor nog moet gebeuren. Vandaag gaan we het eiland met de fiets verkennen!

Al snel hadden we een fietsverhuur gevonden. Op dit eiland vertrouwen mensen elkaar echt goed. Mensen doen namelijk hun fiets niet op slot, ook hoefde we geen borg te betalen en als we klaar waren konden we de fiets voor de deur zetten en sleuteltje in de brievenbus en dan was het goed. Maakte niet uit of we het 5u s'avonds kwamen brengen of 3u snachts. Erg relaxed. We vertrokken rond 1u en we hebben een heerlijke ronde gefietst. Na 15 km fietsen zochten we in het bos een plekje om te rusten en even een drankje te doen, die we hadden meegenomen. Naast een plekje, vonden de jongens ook een mountainbike pad. Dus jahoor, na een half uur rust ging ik met mijn oma fiets over het mountainbike pad. Het ging nog beter dan verwacht en het was erg leuk om te doen. Na een tijdje fietsen op het pad kwamen we uit op een heel groot meer, waar we na onze workout wel wat verkoeling wilde zoeken. Dus sprongen we het water in. Hierna hadden we toch wel trek gekregen en gingen we weer naar de haven om lekker wat eten te gaan maken. Het was een erg geslaagde fietstocht. Na een tijd op het water is een moment op het land ook echt heerlijk.

Ahoy kim

1. Annemiek (moeder Kim):
    8 augustus 2020
    Super leuk om jullie verhalen te lezen! Wat goed dat jullie ook een dagje fietsen gedaan hebben! Veel plezier verder 😊
  2. Frank Turkesteen:
    8 augustus 2020
    Leuk Kim ben best wel een beetje jaloers. Lekker met de boot nieuwe plekken ontdekken. Nog veel plezier. 👍😀😘
  3. Margaretha:
    8 augustus 2020
    En zijn jullie al zo Scandinavisch geworden dat jullie geen laat hebben van zwemmen in koud water!
  4. Pieter:
    8 augustus 2020
    Goed verhaal! Hebben jullie soms ook wat plaatjes van dat mooie eiland??
  5. A. van Roekel:
    9 augustus 2020
    Mooie trip en dus prima dagbesteding. Met hoeveel mensen zijn jullie en wie zijn dat behalve jij en Ijsbrand nog meer? Nog veel plezier samen. Met een beste groet, Ina en opa.