Voorbij je angst zit de ruimte

19 juli 2020 - Lauwersoog, Nederland

We hebben vanochtend snel ingepakt en zijn nu op weg naar Lauwersoog waar we de boot overnemen van IJsbrand en Kim. Onderweg luisteren we naar Zomerspijkers. Dolf heeft Stef Bos te gast. Het is een mooie uitzending “voorbij je angst zit de ruimte” is een uitspraak van Stef die bij me blijft hangen. Precies met het einde van de uitzending arriveren we bij de haven. Kim & IJsbrand hebben al ingepakt en Tim blijkt er tot onze verrassing ook te zijn. Hij heeft vanaf donderdag meegevaren. Snel worden onze spullen overgeladen in de boot en vice versa. Margaretha rijdt weer mee terug want die heeft zondag nog een afspraak in Zaltbommel. IJsbrand en Kim straks een familie-BBQ in Barneveld en Tim moet ook nog ergens op de trein gezet worden. Het is weer een logistieke kluwe, maar uiteindelijk arriveert iedereen op tijd op zijn bestemming. Zondag zal Margaretha weer door IJsbrand en Kim afgezet worden in Lauwersoog. Ik gebruik de tijd om al de spullen een plek te geven aan boord en maak later nog een wandeling langs het Lauwersmeer. Zonder hond hoor je er hier niet bij lijkt het...

‘s Avond laat wordt Margaretha door Kim en IJsbrand weer aan boord gebracht. Morgenochtend om 10 uur is het hoog water en kunnen we met afgaand tij vertrekken richting de Oostzee.