Een dag voor vertrek

29 juni 2018

Tja, wanneer ben je klaar om te vertrekken? Eindeloos veel zaken spelen er door je hoofd. Het feest was in ieder geval geweldig en hebben we achter de rug. Vandaag de laatste klussen gedaan (hoera het plafond van het toilet hangt ook weer) en Margaretha heeft de laatste stores gehaald en ingepakt, Als laatste lopen we met z’n drieen een rondje door de boot om uitleg te krijgen wat waar ligt. Gelukkig heeft deze boot eindeloos veel vakjes en kastjes. Voor mij teveel informatie, ik vertrouw maar op IJsbrands geheugen. Nu opschieten anders halen we de brug van 15:00 nog niet. Margaretha en Kas gooien ons samen los en na een laatste afscheid zijn we onderweg. Als we door de brug zijn worden we nog opgewacht door Kim en Koen met hun bootje. Ze varen nog een eindje met ons op, er worden wat foto’s gemaakt, en nemen dan ook van hen afscheid. Op naar Stellendam het zeegat uit. Oeps toch nog de jerrycan met mengsmering voor de bb-motor thuis laten staan. Niet handig dus. Toch maar even naar huis gebeld en Margaretha wil hem wel komen brengen.  Om 18:30 zijn we in Stellendam en even later komt Margaretha ook. Met de jerrycan en toch ook nog maar wat extra boodschapjes. We zullen voorlopig niet van de honger omkomen. Na het eten nemen we nu echt afscheid en wij gaan op een boei liggen in het Haringvliet om daar te overnachten.