It’s just a perfect day (Lou Reed)

27 juli 2020 - Tars, Denemarken

Als dingen mis gaan of lastig gaan is er altijd veel te vertellen.

Als je met een heerlijk briesje, windkracht 4 a 5 met ruime wind over de Oostzee stuift met blauwe wolkendragende luchten boven je ben je snel uitverteld. Het is heerlijk harmonisch onze magen worden verrast met een heerlijke visovenschotel. Er is werkelijk geen wolkje (behalve de schaapjeswolken dan) aan de lucht , het lijkt wel vakantie! We steken vandaag over van Laboe naar Lolland. Een Deens eiland ca 50 mijl  noordelijk van Laboe.

Na 8 uur varen belanden in het schemerdonker bij Lolland, in het haventje Tårs. De aanvaar route is tussen de rotsen met een vaar geultje van 20 meter, hoogstens, waar ook het veer gebruik van maakt.

Op het einde van de geul moeten we bakboord uit, een nog smaller geultje in tussen twee mini staakjes. We kunnen de staken nog net onderscheiden in de schemer en belanden zo in een klein vissershaventje waar we deze nacht zullen overnachten.