Supermassive black hole, Muse

6 september 2022 - Holy Island, Verenigd Koninkrijk

Als ik de doucheruimte in stap staat er ineens een naakte diepdonkere man voor mijn neus…..ook goedemorgen! Je verwacht het niet hè…..

Vanochtend kwam ik hem ook al tegen. Een doos bier sjouwend onder zijn arm. ‘Are we gonna have a party!!’ Riep de locale dorpeling hem toe. Hij reageerde met een glimlach. De doos bier ging aan boord van een vissersboot en werd aangepakt door een, naar ik aanneem, landgenoot. Goedkope arbeid uit Afrika was mijn conclusie. Zou hij dit bedacht hebben toen hij vertrok naar Europa?

Ik zit nog in de herstelmodus van gisteren. Mijn maag voelt aan alsof iemand hem door de wringer gehaald heeft. Een rustig dagje kan geen kwaad en we lopen een rondje door het dorp wat uiteindelijk -hoe kan het ook anders- eindigt in de pub.

Als ik maandagochtend wakker wordt tikt de regen op het dek. Ik draai me nog maar eens om. Een uurtje later klaart het op en kom ik er maar eens uit. Eerst maar eens naar de bakker ontbijt scoren.

Na het ontbijt gaan we de kapotte zeilen maar eens aanpakken. We hebben de naaimachine tenslotte niet voor niets meegenomen. De gennaker is van links naar rechts compleet doorgescheurd en de code 0 heeft een flinke winkelhaak. We stellen de naaimachine op op de kajuittafel en beginnen met de code 0. Eerst tapen we de scheur en daarna stikken we met de machine de hele zooi vast. We zijn tevreden over het resultaat en vinden het een zeilmaker waardig. Nu de Gennaker….daar valt niet tegenop te tapen dus besluiten we maar om van de scheur een naad te maken en eea op hoop van zegen aan elkaar te stikken. Hier zijn we wel even mee zoet maar het resultaat ziet er helemaal niet zo slecht uit. We geven elkaar een high five en bergen de naaimachine en zeilen weer op.

Na een stevige lunch met gedwongen toediening van een anti zeeziekte pil gooien we de trossen los en vertrekken naar Holy Island. Er is weinig wind en wat er is hebben we ook nog pal tegen. Na een half uur tobben op het warrige zeetje gaat de motor aan en de zeilen naar beneden. Net voor donker gooien we de spijker er in bij Holy Island.