Stuck in the middle with you - Stealers Wheel

30 augustus 2022 - Whitehills, Verenigd Koninkrijk

Whitehill ligt een paar mijl verwijderd van MacDuff maar het is een veel vriendelijkere haven. Het is een haven die gebouwd is voor de plezier vaart met goede faciliteiten. En dit komt ons wel goed uit, er is namelijk geen wind voorspeld voor twee dagen. Wachten dus...

Gelukkig is er een crew lounge met gratis wifi en hier maken we dankbaar gebruik van door wat voor school voor te bereiden. Het dorp zelf is niet zo heel boeiend, geen pubs, weinig bezienswaardigheden en één kleine buurt supermarkt. We spreken de havenmeester, een wat oudere man, die alleen maar met contanten werkt. Shit.. laten we die nou net niet hebben. De vruchteloze pogingen om contanten te scoren bij de buurt super maken hier geen veranderingen in. Dan maar naar Banff het dorp verderop om ons geluk proberen.

IJsbrand en ik trekken vouwfietsen uit de boot, pompen de banden zo goed en kwaad als het kan op en vertrekken. Langs de geasfalteerde Coastal Route gaan we naar Banff.

In Banff zit ook een haven, we hebben eerder overwogen om hier naar toe te gaan maar hadden hiervan afgezien. Gelukkig maar blijkt nu, de haven is namelijk dicht gegooid met een hoop zand en leeg gepompt zodat er werkzaamheden verricht kunnen worden.

Na even zoeken vinden we een pinautomaat en hier lukt het om geld uit de muur te trekken. Ook hebben we een mooie pub gespot, opgericht in 1585 en nu nog actief. Wij vinden dat we wel een pintje verdient hebben en pakken er maar eentje. Morgen varen we terug naar Peterhead, waar we wisselen van bemanning.